måndag 19 januari 2009

Joppe var namnet!






Tjenare - som valpen skulle ha sagt om han kunde!
Nu har man fått sitt namn åxå - JOPPE - som i "Rädda Joppe - död lr levande!!... hehe...bra namn på en blandis! Lite nostalgi ska de va!

Varit två vändor till akuten i helgen. Lillgrabben i lördags å lilltjejen i söndags. Man undrar ju vad de tänker på VC? Men de hade dubbelsidia öroninflammation och luftrörskatarr - i den ordningen - och käkar nu penicillin. Ja, dyrt blev det ju.... men de lider så av ontet, och inte kan man vänta för att det är gratis på vardagen!

I övrigt sitter jag o korrläser varje litet ögonblick som blir över. Produkten är en bok som man kan få mer grepp om HÄR: www.projektkonstpaus.se - och som ska tryckas nästa vecka!
Det är mina systrar som ger ut boken efteresom de är grafiker/bildlärare, respektive grafiker/egenföretagare...äh - kolla själva: www.diablito.se
I alla fall så kom väl korrläsningen på mig eftersom jag är bra på språk, språkbruk, grammatik, och förbannat snabb på att läsa!
Jobbet är kul, och lärorikt, men ger bara en merit, eftersom det är ideellt. Däremot kommer jag att använda meriten till att söka relevanta jobb framöver. 

Jag lägger väl in bilder på min blandis så ni kan beskåda den intelligente lille herren! 
Född 2008-11-03: Joppe Jycke!

Inga kommentarer: